Assalamualaikum..
Ramadhan sudah berlalu..Syawal pun makin menghujung.cepat sungguh masa di akhir dunia ini. Rasa macam baru semalam berniat puasa Ramadhan untuk tahun ini.
Berbicara mengenai Ramadhan, ramai di sekeliling saya yang berlumba - lumba memastikan anak berpuasa penuh. Seawal usia 4 tahun. Saya kagum. Sebab saya sendiri tak mampu mendidik anak saya yang berumur 6 tahun sebegitu sekali.
Ada yang berpendapat, ajar seawal mungkin untuk biasakan anak2 itu. Ada pulak yang berpendapat, solat itu lebih utama. Puasa boleh diajar kemudian. Tidak ada yang betul atau salah. Yang pasti, tengok balik model pembelajaran anak kita itu macam mana. Sejujurnya, pendapat peribadi saya, cantikla kalau seiring. Solat dan puasa.
Yang pasti..saya juga sedang mencuba untuk menjadi ibu yang lebih baik.

No comments:
Post a Comment